Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. július 26., csütörtök

Vérvétel, akkor magánklinika

Ma hosszú napom volt, reggel 7-kor indultam a szomszéd faluba a háziorvoshoz beutalóért, onnan a városba, a kórházba busszal.
A buszjegyek ára elég érdekes, a mi falunkból a szomszédos faluba féláron 80 Ft (kb. 5 km), onnan a városba 125 Ft (kb. 10 km), haza a városból 155 Ft (kb. 15 km).
Ez kicsit ellenmond a matematikának:-)
Igazából a kórházban csak egy beutalót kellett volna adniuk a vérvételre, de erre csak szeptember 20.-án kerülhetne sor, mert akkorra adnának időpontot.
Na hát erre nekem nincs időm, akkor már Genfben leszünk.
Elmentem egy magánklinikára, és megkérdeztem, hogy mennyiért végeznék el a vérvizsgálatokat.
12 200 Ft, viszont azonnal leveszik a vért, 7 munkanap múlva postázzák az eredményt.
Más választásom nem volt, így kifizettem, bár 1989 óta dolgozom, azóta folyamatosan, megszakítás nélkül fizetem a TB-t...
Ebből az árból 10 000 Ft volt a gluténérzékenység-vizsgálat, 700 Ft a teljes vérkép, és 1500 Ft a májenzimek vizsgálata.
Gondoltam, ha már vizsgálnak, akkor nézzenek meg mindent.
Nekem megért ennyit, mert a fiam teljes kivizsgálásához az én eredményeim is kellenek majd Genfben, de a kórházban ismerőssel se mentem semmire.
Utána mentem a Tüdőgyógyászatra állandó köhögési inger miatt utalt be a háziorvos, na ide gyorsan kaptam időpontot.
Megvizsgáltak, mindent rendben találtak, semmi baja a tüdőmnek.
A köhögés nem emiatt van, hanem emészőrendszeri problémák miatt (Talán nálam is most jött ki a gluténérzékenység? Remélem nem!)
Mondta a doktornő, hogy menjek a Belgyógyászatra...Mondtam próbáltam már, de nincs időpont csak 2 hónap múlva.
Adott receptet (savlekötő), ha nem használ, akkor nem lehet elkerülni a másik szakrendelést.
Esetleg egy gyomortükrözés??? - Hát nem hiányozna!
Azt mondta kórosan sovány vagyok...de szerintem azért nem vészes, bár tényleg sokat fogytam mostanában. Pedig sokat eszek:-)
170 cm, 55 kg...Ez soványnak számít?
Szóval nem egyszerű a helyzet a magyar egészségügyben sajnos.
A fiam gluténérzékenységét már elfogadtam, majd megoldjuk ezt is:-)
Ma sütöttem neki GM kenyeret, hát külsőleg még nem lett tökéletes, viszont finom!



A gyerekek csak falták, annyira ízlett nekik.
Belejövök ám ebbe, és nagyon finom és szép GM kajákat fogok készíteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése