Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. augusztus 8., szerda

Az igazi GM kenyér

Hát jó hírem van:-)
Ma megsütöttem az igazi gm kenyeret, ezen a recepten már nem is fogok változtatni olyan jól sikerült.
Hozzávalók:
40 dkg Glutenix Alfa-mix lisztkeverék
40 g amaránt
20 g élesztő
12 g szőlőmagolaj (ez elég drága, de azt olvastam, hogy nagyon jót tesz)
1,5 teáskanál só
400 ml víz
Itt is öszvér módszerrel dolgoztam, először külön tálban összekevertem a hozzávalókat először mixerrrel, majd fakanállal.
Itt már sejtettem, hogy jó lesz, mert hallottam a levegő buborékok szétdurranását:-)
A gépet glutánmentes programon indítottam el, keverő lapátok nélkül.
15 perc után leállt a dagasztás, ekkor beletöltöttem a masszát.
Letakartam a gépet és vártam. Az egész program nálam 2 órás 75 dkg-os kenyérre, világos héjszínre.
Szépen megkelt, nem esett össze!
Olyan, mint az igazi kenyér, ropogós, laza...
Én 10 perccel hamarabb leállítottam a gépet, mert úgy láttam, hogy már kész.
615 g-os lett a kenyér, szépen kijött az edényből.
Csak arra kell vigyáznom, hogy pár szeletet eltegyek a mélyhűtőbe mielőtt a gyerekek meglátják:-)
Különben megeszik az egészet.
Íme a képek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése