Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. augusztus 15., szerda

Choucroute

Elzászi húsos káposzta...eredeti recept, kint tanultam!



Az interneten keresgettem ennek az ételnek a receptjét, hát sokfélét találtam.
Ezt én Elzászban tanultam, egy idős bácsitól, aki nagyon finoman készítette.
Azóta én mindig így készítem, átvette a töltött káposzta és a húsos káposzta szerepét.

Az elkészítése:
  • 1 kg savanyú káposztát felöntjük száraz fehérbor és víz feles keverékével, úgy hogy éppen csak ellepje
  • 3 – 4 borókabogyót, 3 – 4 szegfűszeget, 2 babérlevelet teszünk bele
  • ízlés szerint sózzuk
  • elsőcsülköt teszünk bele (helyette lehet pulyka, tyúk esetleg kacsa hús is)
  • amikor félig megfőtt, beletesszük a főtt császárszalonnát
  • amikor már majdnem teljesen kész beletesszük a virslit (egészben, bevagdalva)
  • külön krumplit főzünk (én héjában főzöm, és utána pucolom meg)
  • tálaláskor a tál közepére tesszük a káposztát, rá a húst, szalonnát és virslit, körbe a krumplit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése