Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. szeptember 3., hétfő

Néhány olcsóbb nyelvtanfolyam


A teljesség igénye nélkül itt van néhány link a 2012-2013-as nyelvtanfolyamokról!
1.      www.kultura.ch (Maison Kultúra)
A sorban az első szerintem nagyon drága, 375 CHF /3 hónap.
Igaz ugyan, hogy heti 4 alkalom, 2-2 órával, de decemberben vége....
Utána másik tanfolyamot nehéz találni!
Ez azoknak jó lehet, akik gyorsan akarnak tanulni, illetve dolgozni.
1 órán voltam, igazából tetszett, de az előbbi indokok alapján lemondtam róla.
2.      www.tierra-incognita.ch (tierra Incognita)
A 2.-es drága, ezért ide el se mentem.
3.      www.croix-rouge-ge.ch (Centre d’Intégration Culturelle de la Croix-Rouge)
A 3.-nál voltam, de már csak szerdán van hely.
Nekem ez nem jó, mert a nagyobbik gyerek itthon van, nincs iskola.
Persze a jelentkezési határidőt lekéstem:-(
Ezért foglalták el azokat a helyeket, ami az iskolával összeegyeztethető.
4.      www.centreroseraie.ch (La Rosaraire –Espace d’échanges et de formation pour migrant)
A 4.-esnél csak kezdő csoportok vannak, de úgy láttam, hogy tematika nélkül dolgoznak.
Mindenki akkor megy amikor akar, és akkor jön el, amikor akar...
Nem tudom, hogyan lehet így haladni.
Péntek délután van egy kezdő számítástechnikai tanfolyamuk, amit még megnézek.
Ez is ingyenes!
Nekem ugyan a tanfolyam nem nyújtana semmit, mert meg van mind a 7 ECDL vizsgám.
Viszont jó lenne, ha francia billentyűzetű és menüjű gép közelébe kerülnék:-)
5.      www.associationdecouvrir.ch (Association Découvrir)
Az 5.-et csak azért lőttük ki, mert tőlünk nagyon messze van, erről többet nem tudok.
6.      www.uog.ch (Université Ouvrère de Genève)
A 6.-ra beiratkoztam, ez nagyon komoly cégnek tűnik!
100 CHF/év, hetente kétszer megyek, kedd és csütörök délután 2-től fél 4-ig.
Vannak délelőtti és esti csoportok is, csak az nekem nem felelt meg.
Én a haladó csoportba iratkoztam, itt kell csinálni tesztet, és van elbeszélgetés is.
Tegnap volt a beiratkozás, utána már nem biztos, hogy van hely.
De egy próbát megér, érdeklődni lehet:-)
7.      www.upcge.ch (Université Populaire du Canton  de Genève)
A 7.-es az nagyon drága! 50 CHF a regisztráció és 50 CHF/ lecke....
Na ide el sem megyek érdeklődni!
8.      www.ep-ge.ch (École de Parents)
A 8.-ra szintén megyek, ide tavaly is jártam. A kezdő csoport ingyenes.
A haladóknak 40 CHF/év.
De feltétel, hogy legyen Genfben iskolába járó gyereked!
Ez kedden, vagy csütörtökön este van, heti 1 alkalom, 2 óra.
9.      www.cefam.ch (Centre femmes Meyrin)
A 9.-est szintén csak a távolság miatt zártuk ki.
Többet nem tudok róla, mint ami a honlapon van!
10.  www.upa.ch (Université populaire albanaise)
A 10.-est még nem néztem meg személyesen, de napokon belül megyek:-)
11.  www.camarada.ch (Centre Servett, Annexe du Lignon, Annexe à Carouge)
A 11.-est továbbra is ajánlom, tavaly ide is jártam kezdő csoportba.
Idén csak azért nem megyek, mert nincs nekem megfelelő időpont.
A többi függ attól, hogy hol laksz, mennyi időd van…
Nekünk a következő sorszámúak tűntek megfelelőnek: 1., 3., 5., 6., 8., 10., 11.
Hozzáteszem a mi lakhelyünkhöz, időbeosztásomhoz igazodva!
Ha neked este is van időd, illetve nem kell ebédeltetni a gyereket, akkor már más a helyzet…J
Szóval nézegessétek!
A személyes látogatások után kiegészítettem pár információval.
Majd írom még, hogy mi a helyzet az albánoknál:-) (10.-es tanfolyam)

2 megjegyzés:

  1. Szia Gilda,

    melyik haladó csoportba jársz? Köszi a részletes listát, szuper! Karina

    VálaszTörlés
  2. Szia Karina! Ma, esetleg holnap kiegészítem az információkat a személyes tapsztalatok alapján.
    Én a 6.-ba iratkoztam be, 100 CHF/év.
    Szeptember 18.-án kezdődik, kedd és csütörtök délután 2-től fél 4-ig.
    Vannak itt délelőtti csoportok is, de az nem fért bele az én időbeosztásomba.
    Ezenkívül megyek csütörtök délelőtt egy másik helyre is, de az még nincs fent a listán. Gyakorlatilag majd 20.-án fog kiderülni, hogy mennyibe kerül. Ez heti 1 alkalom 10.30-tól 11.30.-ig, ez a haladó csoport, előtte van a kezdő 9.-től 10.30.-ig.
    Maison de Quartier des Eux-Vives, www.mgev.ch
    + lesz egy esti tanfolyam, ez a 8.-as. Itt tavaly csináltam a kezdőt, az ingyenes volt (de kell, hogy legyen iskolába járó gyereked). Idén átugrok egy évet, és harmadikban folytatom.
    Ez már 40 CHF/év.
    A többiről írok:-)

    VálaszTörlés